Erriberetan nora ezean | sin rumbo por Riberas

Orain dela aste batzuk, Ikasbide ikastolako 5-6 urteko haurrentzat, Loiolako Erriberetako auzoari buruz, tailer bat prestatzea eskatu ziguten.

Hasteko, auzoaren planoa azaldu genuen, elementu bereizgarrienak seinalatuz: ibaia, ikastola, kale nagusiak… Modu honetan, haurrak planoko irudikapena zer den ulertzeko bidean jarri genituen. Ondoren, Oroimenaren Lorategitik hasita eta ikastolaraino, ibilbide bat erakutsi genien, guri interesatzen zitzaizkigun leku berezietan geldituz eta argazkien bidez, leku konkretu horien berezitasunak aipatuz.

Tailerraren bigarren parte batean, haur bakoitzari planoaren kopia bat eman genion, Erriberetako leku baten argazki batekin eta post-it batekin. Lehenbizi plano txikietan argazkian azaldutako lekua markatu zuten eta baita beraien txoko faboritoa ere. Ondoren ibilbide bat marraztu zuten ikastolatik hasita, bi puntu horietatik pasatuz. Bukatzeko, plano haundira pasa ziren, txandaka, bakoitzak bere argazkia kokatuz eta beraien leku faboritoetan izena ipiniz post-it baten bidez.



Hace un par de semanas, nos pidieron que hiciéramos un taller sobre el barrio de Riberas de Loyola para los alumnos de 5-6 años de la ikastola Ikasbide.

Comenzamos presentando un plano del barrio señalando los lugares más significativos: la ikastola, el río, las calles principales...De esta forma los niños fueron entendiendo lo que es una representación en plano. A continuación les propusimos un recorrido, desde el Jardín de la Memoria, hasta la ikastola, pasando por varios puntos que por una razón u otra nos parecían interesantes. Para esto, les enseñamos fotos de esos lugares y les contamos qué era lo que nos interesaba de ellos.

En una segunda fase, dimos a cada participante una copia del plano en DinA4, una foto de un lugar de Riberas, y un post-it. En primer lugar marcaron en el plano el lugar que aparecía en su foto y su rincón favorito del barrio también. Después trazaron un recorrido que iba desde la ikastola hasta el lugar de la foto, pasando por su rincón preferido. Y para terminar, pasaron al plano grande, por turnos, y cada uno colocó en él su foto y su post-it con su nombre en su lugar favorito.